نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

تأسیس آزمایشگاه پزشکی و ضرورت های آن

تأسیس آزمایشگاه پزشکی باید مطابق با ضوابط قانونی انجام شود.
آزمایشگاه‌های پزشکی تفاوت‌های زیادی با آزمایشگاه‌های تحقیقاتی یا دانشگاهی دارند زیرا در این نوع آزمایشگاه‌ها ما با انسان‌های زنده سروکار داریم و نمونه‌های بیولوژیک و اطلاعات محرمانه بیماران در این آزمایشگاه‌ها موردبررسی قرار می‌گیرند. پرسنل این نوع آزمایشگاه‌ها نیز متخصصانی از رشته‌های مختلف علوم آزمایشگاهی بالینی می‌باشند. مدیریت این نوع آزمایشگاه را نیز یک فرد باسابقه درزمینهٔٔ امور تجاری , مالی و منابع انسانی آزمایشگاه بر عهده دارد. اما چگونه می‌توان دست به تأسیس آزمایشگاه پزشکی زد و در این راه به چه تجهیزات و افرادی نیاز است.

در اینجا به آنچه برای تأسیس آزمایشگاه پزشکی نیاز است اشاره می‌کنیم:

شرایط تأسیس آزمایشگاه پزشکی

در اینجا به شرایط تأسیس آزمایشگاه پزشکی و آنچه در ابتدای کار به آن‌ها نیاز داریم اشاره می‌کنیم.

انتخاب مکان مناسب
پیش از شروع هر کاری ابتدا باید مکان مناسبی برای آزمایشگاه پزشکی در نظر گرفت. این مکان باید دارای فضای لازم برای قرار دادن تمامی تجهیزات موردنیاز آزمایشگاه باشد. این مکان شامل فضاهایی برای بخش پذیرش , لوازم شخصی پرسنل , پردازش نمونه‌ها و … باشد. مکانی برای نگه‌داری تجهیزات و لوازم نمونه‌گیری و نگه‌داری از واکنش‌گرهای ناب از دیگر الزامات مکان آزمایشگاه است.

ذخیره آب کافی برای دستگاه‌های آنالیز و محل مناسبی برای دفع پسماند با دسترسی آسان از دیگر نیازهای این مکان است. ما در این مکان به پریزهای برق برای اتصال دستگاه‌های آنالیز به وفور نیاز داریم و سیستم برق اضطراری نیز باید برای مواقعی که برق اصلی دچار مشکل می‌شود حتماً در دسترس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید